Sunday 10 July 2011

Puur natuur! Yoga, & Raw food



" Do your practice and all is coming - Sri K Patthabi Jois "

Zoals de meesten van jullie weten ben ik een echte yoga fan. Yoga is niet alleen goed voor je lichaam maar werkt ook uitstekend voor je geest. In de afgelopen jaren heeft in de westerse wereld de yoga hype ontzettend toegenomen en dat is natuurlijk niet voor niets geweest. Als yoga niet goed was geweest voor de mensheid had het natuurlijk nooit zo lang bestaan en yoga gaat natuurlijk ver terug in de tijd, die zelfs 1000-5000 voor christus werd geschreven.
 
Yoga

Yoga is een oud pad naar spirituele groei en dus als doel bewustwording van lichaam en geest heeft met evenwicht als oogpunt. Op het moment dat je ergens niet meer in evenwicht bent kan yoga je daarbij helpen je evenwicht terug te vinden. Eigenlijk worden we allemaal geboren met hetzelfde evenwicht, maar door de jaren, je jeugd, levensstijl, mensen om je heen, de wereld en normen en waarden kun je snel uit evenwicht raken. Dit kan op allerlei vlakken zijn waaronder: stress, depressie, lichamelijke ziektes etc. Vanaf de eerste dag dat je yoga beoefent begin je met het streven naar evenwicht en zonder dat je het zelf misschien al door hebt begint je lichaam automatisch naar dat doel te werken en zet al zijn organen in werking om dat doel te bereiken. Kun je je voorstellen dat zodra je meerdere lessen volgt en dit met regelmaat doet yoga je hele leven kan veranderen.
 
Zelf ben ik fervent yoga fan omdat het af en toe een 1,5 uurtje rust en leeg worden is en ik alles even kan loslaten, ik in contact sta met hart en ziel, maar ook in contact met het hogere spirituele. Vanaf het moment dat ik yoga beoefen, merk ik verschil, mijn lichaam, mijn geest veranderd, ik zelf verander en zelfs iedereen om mij heen. Inmiddels heb ik verschillende soorten yoga beoefend waaronder: Ashtanga, Prana, Hatha, Kundalini etc. en heb dit ook bij verschillende scholen gedaan. Nu volg ik nog maar 1 enkele soort en dat is gewoonweg yoga. 

Unlimited Health 

Bij Unlimited Health in Amsterdam heb ik mijn hart gevonden. Unlimited Health spreekt voor zich en zoals zij zelf beschrijven:

" Unlimited Health is created as a place where people can work on their own complete health i.e. physical, mental, emotional and spiritual through natural means such as yoga, meditation, pranayam, raw/living foods and a library with many specialized books on total health. All we do here is to provide the conditions and share our experience. The rest is up to the individual."

Zoals je hierin al leest is er geen limit aan je staat van gezondheid en kun je zo ver gaan als je zelf wilt. De yoga lessen worden gegeven door Anil uit India van bijna 70 en dit zijn pure echte yoga lessen. Dat het werkt is wel aan hem te zien, hij is zelf het levende bewijs. Hij geeft bijna 30 lessen per week van 1,5 uur per les, doet nog actief mee en ziet er 20 jaar jonger uit. Tijdens zijn lessen houdt hij zich met 3 dingen bezig: geest, lichaam en ademhaling. Zo wordt er elke les gemediteerd, vurige ademhalingsoefeningen gedaan en lichamelijke yoga houdingen. Deze combinatie maakt dit de ideale les en doordat Anil zijn eigen ervaringen, overtuigingen en wijsheid als yogi met ons deelt, zorgt hij er samen met ons voor dat wij als yogi's onze eigen individuele doelen kunnen behalen. 


Raw food and more


Buiten de pure echte yoga lessen heb je ook heerlijk eten, verse sapjes en een winkel met allemaal natuurlijke producten. Helen de vrouw van Anil die haar passie in raw food heeft gevonden, weet ons allen over te halen met haar heerlijke ideeën en recepten op het raw food gebied. Raw food spreekt natuurlijk voor zich en is eten wat niet gekookt, gebakken of gebraden is en dus net als de yoga lessen van Anil puur natuur is. Raw food zorgt tevens voor een gebalanceerd lichaam, reiniging van het lichaam en tegelijkertijd gewoonweg lekker eten. Niet alleen yoga, raw food en een natuur winkel is er te vinden, maar ook beauty consulten, massage, baden en sauna's en natuurlijk weer allemaal op natuurlijke wijze. Anil en Helen leven volgens de seva wijze, wat staat voor het belangeloos geven aan een groter geheel. Dit betekend ook meteen dat de prijzen die Unlimited Health hanteren voor iedereen zijn. Al met al een ideale omgeving voor de mensen die eindelijk de verandering aan willen gaan!
Ik ben fan... jij ook?


Wil je meer weten over Unlimited Health? Kijk snel op: http://www.unlimitedhealth.nl/


Lieve groet, 


Asha

No comments:

Post a Comment