Tuesday 20 September 2011

Simpele en gezellige sandwiches: Fresh cheese en Spicy Peanut


Een tijdje geleden werd mij verteld door een kennis dat er voor het maken van kaasstremsel een stuk uit de lebmaag van de kalf werd gebruikt. Als echte dierenvriend en nog een groentje in het vegetarisme/veganisme een shock voor mij natuurlijk! Ik eet bijna nu een jaar geen vlees meer en steeds minder vis, dus kaas wat wordt gemaakt van die lieve jonge kalfjes kan ik dus echt niet meer doen. Dus moet ik op zoek gaan naar vegetarische kazen met vegetarisch stremsel erin. Voor mij de klus om alle bio/eko winkels af te gaan en op zoek te gaan naar kazen die ik dus ook nog steeds kan eten..Gelukkig heeft zelfs de Albert Heijn zo nu en dan een kaas met vegetarisch stremsel erin, maar kun je ook bij verscheidene bio-winkels lekkere vegetarische kazen eten. Ik ben dus op zoek gegaan naar heerlijke lunch ideeën en ben er achter gekomen dat de vegetarische kaas ook nog eens 10 keer lekkerder smaakt! Wat heb je dus nodig voor deze komkommer broodjes?

Fresh cheese sandwich:

- zuurdesem brood
- komkommer in schijfjes
- jonge vegetarische kaas
- citroenmayonaise

Doe de kaas in stukjes op het brood, smeer hier wat citroen mayonaise overheen en denk af met de schijfjes komkommer. 


Spicy peanuts sandwich


- zuurdesem brood
- pindakaas
- kommkommer
- sambal (oelek)


Smeer de pindakaas op het brood met een heel dun laagje sambal en denk af met de komkommer.

Eet smakelijk!

Asha

No comments:

Post a Comment