Thursday 21 June 2012

Mozzarella Caprese



Afgelopen week ben ik in Rome geweest. Een stad die veel voor mij betekent en niet alleen vanwege het overheerlijke en culinaire eten maar vooral omdat mijn ouders elkaar hier hebben ontmoet. Het was al een lange tijd geleden dat ik in Rome was geweest en ik was eigenlijk helemaal vergeten hoe lekker ik het eten daar vindt. Je begrijpt natuurlijk dat ik de aankomende paar weken weer lekker veel pasta's en Italiaanse schotels ga eten met veel heerlijk Italiaanse wijn. Gisteravond ben ik begonnen met de mozzarella caprese. Wat heb je nodig voor dit heerlijke gerecht?

* 1 persoon
* 10 minuten

- 1 bol buffel mozzarella
- 2 stevige en rijpe tomaten
- een aantal basilicum blaadjes
- goede Italiaanse olijfolie (vaak zijn dit de Italiaanse merken die je bij de traiteur haalt of bij sommige supermarkten)
 - grof zeezout

Snijd de mozzarella en tomaten in stevige plakjes en leg deze om en om op een bord. Druppel hier wat olijfolie overheen zodat de smaak goed intrekt. (ik denk dat je ongeveer per bord 3 eetlepels olijfolie nodig hebt). Bestrooi vervolgens subtiel met wat grof zeezout en breng op smaak met wat peper. Serveer de basilicum blaadjes boven op. Eet smakelijk!

1 comment:

  1. I like the mozzarella!!! very rich!!!
    Thank you so much for your visit!!! I follow you now!
    Have a nice day!

    Besos, desde EspaƱa, Marcela♥

    ReplyDelete