Monday 27 August 2012

Spaghetti aglio, olio, pomodoro e peperoncino



had ik een heerlijke dag waarin ik opruim kriebels kreeg. Deze heb ik heel zelden en moest daar dus goed gebruik van maken. Na een zondagmiddag opruimen had ik weinig puf om nu echt te gaan koken en boodschapjes te gaan doen. Met wat tomaten in huis kon ik dus een hele simpele maar erg lekkere pasta bereiden. Wat heb je nodig?

* 2 personen
* 15 minuten

- speltspaghetti
- 5 tomaten
- 4 teentjes knoflook
- olijfolie
- 4 gedroogde chilipepers
- evt peterselie (deze had ik helaas niet meer thuis maar is er heerlijk door)

1. Kook de spaghetti volgens bereidingswijze. 

2. Snijd de tomaten in blokjes en de knoflook in plakjes en verhit een klein laagje olijfolie in een diepe pan. Doe hier de tomaten blokjes en knoflook in en bak deze 10 minuten.

3. Snijd de gedroogde chilipepers in kleine stukjes, als je het niet al te pittig wilt haal je wat zaadjes weg en voeg de chilipepers bij de tomatensaus. Breng dit wat op smaak met wat peper en zout en bak het geheel nog 2 minuten goed door. (je kunt hierbij de peterselie nog evt. doen en meebakken)

4. Serveer de spaghetti met de pittige tomaten-knoflook saus, heerlijk met een broodje erbij om in te dippen. Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment