Monday 6 August 2012

Superfruit: Pacheco's bowl of Açaí



Met een Braziliaanse naam moet je zo nu en dan ook wel Braziliaans eten. Pacheco, mijn vriend is gek op açai en ik trouwens ook. Açai is een vrucht die uit Brazilië komt maar die je ook in Peru en Suriname kunt vinden. Deze vrucht is ontzettend populair geworden door het grote aantal antioxidanten en door de heerlijke smaak van noten en chocolade. Tegelijkertijd heeft açai zo'n gezonde werking op je lichaam dat het helpt tegen overgewicht maar ook als preventie tegen bepaalde ziektes. Een ontzettend lekker en gezond stukje vrucht in ieder geval. Bij mij thuis om de hoek zit een heerlijk Braziliaans koffiehuis waar ze heerlijke açai sappen serveren maar ook heerlijk in kommetjes als goed ontbijt of goede lunch. Ik vind het in ieder geval helemaal niet erg om me zo nu en dan eens te laten verwennen met dit heerlijke ontbijt. Wat heb je nodig:


* 1 persoon
* 10 minuten


- 100 gram açai, bevroren (wij hebben bij de Braziliaanse supermarkt gehaald in Amsterdam)
- 50 ml sojamelk
- 50 ml appelsap of cranberrysap
- 1 banaan
- granola, muesli, cruesli of een ander soort graan, wij hebben speltvlokken ditmaal gekozen.


De açai blijft goed te snijden ook al is hij bevroren. Je hebt ongeveer 100 gram bevroren açai nodig, doe dit in de blender met de sojamelk en sap en een halve banaan zodat hij lekker dik wordt. Pureer het geheel tot een gladde mix. Doe de açai mix in de kom en doe de granen of de overige banaan in schijfjes bij. Een heerlijk en vooral gezond gerecht! Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment