Wednesday 3 October 2012

Gebakken Paneer met een pittige mayonaise



Af en toe heb zelfs ook ik van die dagen dat ik niet wil koken. Ik vind koken geweldig, kan er echt naar uitkijken om in de keuken te staan, mijn liefde met het eten te delen en met de mensen die graag komen eten. Toch kook ik niet 7 dagen per week, ik denk dat ik 2 tot 3 dagen in de week echt achter het aanrecht sta om hapjes, diner, lekkere gerechtjes te maken. Vaak eet ik ergens 2 dagen van, of doe ik een hapje buiten de deur, maar er zitten ook echt dagen bij dat je me s'avonds blij kunt maken met rijstwafels, crackers met een simpel beleg erop..simplicity zeg maar:-) Ik heb af en toe van die balancing dagen nodig om gewoon ook even lekker weinig en lekker simpel te eten..Net zoals van de week had ik nog wat paneer over in huis en vond het een goed idee om even kort achter het fornuis te staan voor een simplicity meal:-) Doordat de enkel de paneer gebakken hoeft te worden en de mayonaise uit het potje komt is het een waar simpel maar heerlijk gerecht. Wat heb je nodig?

* voor 1 persoon
* 10 minuten

- 8 stukjes paneer (blokjes, zelf snijden)
- 1 eetlepel ghee of zonnebloemolie
- een handjevol gewassen rucola
- 1,5 eetlepel mayonaise
- 1 kleine eetlepel piri piri saus of tabasco
- 1 teentje knoflook fijngesneden
- 1 eetlepel citroensap
- 2 theelepels cayennepeper
- 1 theelepel chilipoeder

Verhit de ghee of olie in de pan en bak hierin de paneer aan beide kanten lichtbruin. Laat vervolgens op wat keukenpapier uitlekken. Doe de mayonaise, tabasco of piri piri saus, het knoflookteentje en het citroensap in een kom en meng alles goed door elkaar. Doe de cayennepeper en chilipoeder erbij, meng dit ook door de pittige mayonaise. Je kunt wat extra mayonaise toevoegen als hij te pittig is of naar smaak wat extra spice geven. Serveer de paneer op een bedje van rucola met de pittige mayonaise. Bon Apetite!

No comments:

Post a Comment