Thursday 28 March 2013

Vegan tagliatelle Alfredo



Ik heb pas sinds kort pasta Alfredo uitgevonden en dat terwijl ik een ongelooflijke kaasliefhebber ben. Doordat ik me de laatste paar jaren steeds meer bewuster wordt van dierlijke voedsel (en dan heb ik het niet eens over het vlees) merk ik dat ik eigenlijk geen dierlijke producten meer wil eten. Of in ieder geval zo goed als niet meer. Kazen, melk, snoepjes, chocolade etc. Alle dingen die voorheen zo logisch en lekker leken zijn in mijn ogen nu dier onvriendelijk. Dus als snel moest ik ook weer afscheid nemen van mijn Parmezaanse kaas (ik heb nog niet vega gestremde gevonden) en dus ook van mijn Pasta Alfredo. 1 keer eerder heb ik met een vegan kaas van de biowinkel een Alfredo saus gemaakt..die beviel me helaas niet zo.. Ik durfde het al bijna niet meer aan. Totdat ik dit heerlijke recept vond van http://www.forgivingmartha.com/search/label/Pasta en toen moesten we het wel proberen. Deze was zo ontzettend heerlijk! Ik ben er serieus verliefd op geworden en hij is nog stukken gezonder ook;-) Wat heb je nodig:

* voor 2 personen
* 20 minuten


- 200 ml amandel melk of een andere niet dierlijke melk
- 3 handjesvol cashewnoten
- 3 el edelgistvlokken

- 2 el sojasaus
- 2 el sojaboter 
- 1 el tahin
- 1 el citroensap
- 2 tl mosterd 
- 0,5 tl paprikapoeder
- snufje nootmuskaat
- 2 - 3 teentjes knoflook
- 2 handjesvol grof gesneden peterselie
- pasta naar keuze (ik gebruik meestal spelt of quinoa pasta daar deze heerlijk verteerbaar zijn voor mij)



Kook de pasta volgens bereidingswijze en mix alle ingredienten behalve de peterselie in de blender voor 3 minuten op hoge snelheid. Doe de uitgelekte en gekookte pasta in een pan en voeg de saus toe en verwarm deze al roerend 3 tot 5 minuten op het vuur. Bestrooi met peterselie en enjoy your meal to the fullest;-)

No comments:

Post a Comment